Minden Egy Tudásegyetem, avagy az Egység Bölcsesség Tökéletessége

Möbius-Bölcselet-Tanítás-Világszemlélet-Gyógyítás egy helyen egyetemes szimbólumok oktatása Hermész Triszmegisztosz tanításai alapján

 

EGYIPTOM

A Narmer Paletta

Talán az egyik legjelentősebb Egyiptomi lelet, mely korszakváltás tanúja az ókori birodalom kezdeti szakaszában! Szívesen hivatkoznak olyan elemzések, erre az emlékre, melyek nem, vagy csak töredékesen utalnak a predinasztikus korra, mind a mesebeli királyok korára! Kevés adat, még kevesebb információ, mely erre az igencsak hosszú, több ezer éves időszakára vonatkozik Egyiptomnak, mely a jelentőségteljes fáraók korát előzte meg!

Az Egyiptomot megismerni szándékozó emberek, nem foglalkoznak ezzel a korral, pedig, annak a lehetősége, hogy olyan csodálatos építészeti és kulturális emlékek jöjjenek létre, szükségesek voltak a hajdan volt uralkodók által vezetett, irányított birodalom minden megnyilvánulására! Fontos lenne ismernünk ezeknek az időknek a krónikáját, hogy valamelyest megmagyarázható legyen az a hihetetlen felemelkedés, mely komoly fejtörést okoz szellemi fölényével, monumentális szobraival, épületeivel!

A jó termőtalaj teszi lehetővé a gazdag termés beérését, leszüretelését!

Egyiptom olyan mind Aliz a csoda országban, vagy olyan mind, ha egy hollywoodi álomgyári filmforgatáson lennénk! Itt senki sem kételkedik, csak csodálkozik és fizet! Fizetnek a turisták azért, hogy jól érezzék magukat, kellemes emlékekkel, gazdagon távozzanak a piramisok országából! Fizetnek a régészek, s a kutatók is, hogy ott lehessenek, kutathassanak, s adhassanak valamit Egyiptom népének, saját elődeik értékeiből! Így van ez jól elrendezve, elfogadva, bemutatva azt, miként kell hatékonyan fenntartani az érdeklődést úgy, hogy látszólag mindenki jól járjon! S az egyiptomi cirkusz, több mind száz esztendeje töretlen népszerűségének tudatában ámítja el az oda látogatókat, s ajándékozza meg őket, egy semmihez sem hasonlítható élményköteggel, melyet még csak hírből sem tudnak beazonosítani!

Elképzelni is csak töredékesen lehet azoknak a munkáknak a számát, melyek mind ennek a birodalomnak a méltatásával foglalkoztak, eredményezve megannyi doktori címet!

Szerintem erre a számra még a fáraók is rácsettintenének, elismerve, igen csak nagy népszerűségre tettek szert úgy, hogy szinte egyetlen titkukat sem adták oda senkinek!

A kérdés már sok ember elméjében természetesen felmerült, hogy tulajdon képen mi is az, ami itt történt? De mivel titkait, csupán jelen korunk anyagi beállítottságú tudósai próbálják megfejteni, s az egyiptomi régészeti felügyelet eredendő érdeke is az, hogy minél hosszabb ideig így maradjon minden, ezért szellemi értékeinek felismerése nem lesz egyszerű feladat. S az sem elképzelhetetlen, hogy a lényeg örök homályban marad majd! Nekünk fényképezős utókornak, csupán Egyiptom titkainak kirándulós adatrögzítése maradt, valamint, hogy szájtátva, időnket múlatva fizessünk mindenért, amit vele kapcsolatban nem értünk!

De mire is próbálok meg rámutatni! Csupán arra, hogy a gondolkodás lehet más, az élet célja is lehet különböző, ami jelen kultúránkat az egyiptomitól elválasztja, de az a megfellebbezhetetlen igazság, hogy minden ember, minden korban ugyanazt az egy világot látta, tapasztalta, nos, ez a körülmény mindig azonos volt, van és lesz! Ez az egyetlen összekötő kapocs is elég kellene, hogy legyen minden titok megfejtéséhez!

S, elég is. Gondolom én, hiszen a megfejtés alapeleme az, hogy a múltban azért készítették el azt a műtárgyat, azt a templomot, azt a piramist, hogy az utókornak ne kelljen már ugyanazokon a rögös utakon végig haladnia, mind készítőjének! Hisz az apa is tudása legjavát adja át gyermekeinek, hogy azok, a készen kapott lehetőségek birtokában, azok ismeretében, azok felhasználásával tovább építkezhessenek, tovább fejlődjenek! Ennek az igazságnak, Egyiptom minden fennmaradt, s elő nem került kincsére igaz kell, hogy legyen! Azért építettek ekkora piramisokat, hogy kikerülhetetlen legyen a kérdésfeltevés: vajon mi volt az a dolog, melyet ennyire meg akartak mutatni nekünk, hogy ilyen hatalmas építményt hoztak létre! A piramisok nem lehettek temetkezési helyek, ezért nem kellet volna ennyi követ összehordani! A halál, minden építmény nélkül is, bármikor, bárhol fenn marad, ezt nem kell hirdetni! Inkább valami olyanra kellett, hogy felhívja figyelmünket, ami megéri azt a rengeteg befektetett munkát, leleményt, önfeláldozást, ami egy ilyen hatalmas építkezéssel járt!

Azt gondolom, hogy szinte csak sejteni lehet azt az életvitelt, amit ebben a korban az emberek követtek! Mai életvitelünk szinte teljesen ellentétes minden elemében azzal a korral, ahol a középpontban nem a rohanás, nem a nyerés-vesztés, s nem az anyagi javak hajszolása volt, hanem időtálló szellemi törvények, szellemi magasságok megismerése, elsajátítása volt a cél! Semmi olyan dolog abban az időben nem történt, aminek az elkészüléséhez pontos határidőre lett volna szükség! Nem érdemes beleélnünk abba a világba magunkat, hiszen annak a megélése másokra tartozott! De tanulságait, hagyatékát érdemes, sőt kell is tisztelnünk, mert ennyi minden kornak, minden embernek kijár!

Tisztelet. Így egyszerűen csak: tisztelet! Minden árcédula, minden reklám, minden marketing nélkül: egyszerűen a mindenkit megillető tisztelet, mely minden embernek, minden élőlénynek jár, hiszen Isten Szent ege alatt élt, él, s élni fog, mert egyszerűen Ő is hordoz magában üzenetet mindenki számára Istentől, Istennek, Istentől!

No, de vissza palettához, vissza eredeti fejtegetésünkhöz, hogy megpróbáljuk megfejteni mi is volt az a nagyon fontos dolog, amit ezzel az utókornak át akartak adni!

A bölcseleteknek a minden korban beazonosítható megjelenése kéz a kézben jár az időtlen igazságok közlésével! A Narmer paletta is olyan sorsfordító idejében készült az emberiségnek, Egyiptomnak, mikor is egy magasabban fejlett kultúra kinyilatkoztatásának ideje elkezdődött! Ez, a sorsfordító eseményeket rögzítő emlék, készítőjének tiszta szándéka szerint névtelenül maradt az utókorra! Nem Narmer király készítette, hanem az Ő korának jelentős eseményeinek rögzítésére készült!

Mi volt az a nagyon fontos üzenet, amit közölni akartak velünk! Abban az időben nem írtak azért üzenetet egymásnak az emberek kőbe vésve, hogy megkérdezzék: hogy vagy! Mire is gondolok itt! Arra, hogy az elkészített tárgy, a Narmer Paletta egy szent tárgy, minden összetevőjében, s nem pedig egy műtárgy, mely elkészítőjének dicsőségére maradt fenn!

Ok, de akkor miért!

Azért, hogy az utókor tudjon róla, figyelmeztetés legyen számukra! Egy olyan fontos helyzet, vagy momentum, amit minden időben, minden korban ismerni, tudni kell az utánunk következőknek! Ez volt a tiszta szándék, ez az igazi utódgondozás!

Próbáljuk meg ilyen feltételek mellett szemügyre venni a Narmer palettát!

Szemügyre véve a paletta két oldala ábrázolásokkal telítve, domborműves kidolgozással készült! A tudomány mai állása szerint, Egyiptom alsó és felső részének egyesítéséről szól, mely Narmer király nevéhez kötődik!

 A szimbólumok világában az egyesítés mindig a természet alaptörvényeinek újra felismeréséről szól! Az ember időről- időre elfelejti, hogy minden egy! A rosszabb időszakok, a sötétségek korát mindig felváltják, a felismerések fénnyel tündöklő időszakai, s ilyenkor a felismerések korszakos rögzítése mindig az utókorra marad! Amikor a tudás megerősödve átveszi a hatalmat a megkülönböztetések felett, mindig boldog kiegyensúlyozott, harmonikus időszak következik! Az, hogy Egyiptom alsó és felső része, egyesítve lett, az nemcsak földrajzi értelemben hordozott örömteli információkat az egyesülő nép számára! Mind inkább arra a lehetőségére mutatott rá, hogy egyesíteni lehet minden, látszólag különálló dolgot, a jobb megismerés reményében! Egyesíthető a megtapasztalható világ minden alkotó eleme, látszólagos különállósága, a férfi és női energiák kiegyenlítik egymást! A király szemlélete, cselekedete a természetben fellelhető rend megnyilvánulása, újra rendbe állítása, a bölcsesség megjelenítését is jelképezi Egyiptomban! Az őt követő dinasztiák, a tudás és az igaz tökéletesség tovább vivői lettek! Ahol, s amikor megjelenik a természet igaz rendje, ott folytonossá válik a felemelkedés, s az emberek az Istenek dicsőségét fogják megtapasztalni! Az Isteni minőség megjelenik a földi életükben, életük zavarodottsága elmúlik, a természet rendje helyre áll!

A Narmer paletta, ennek a dicsőséggel teljes korszaknak a beköszöntét jelzi! Korszakos jelzés, korszakos alkotással, mely minden elemében tanítással szolgál! Azt kell elfogadnunk, hogy olyan ismeret átadással van dolgunk, mely szó szerint minden elemében tökéletes, s ezért fokozott figyelemmel kell minden részletét, s minden összefüggését is figyelnünk!

A Narmer paletta önmagában a tanítás, alakjában a tökéletes forma, egységében a bölcsesség tökéletességét alkotja meg! Kezdjük el először elemeiben vizsgálni a részletek tökéletességét, hogy azután az egység is tündöklőn fényeskedjen előttünk!

A paletta első szemre vételezésénél a szín, a forma, az anyag az, ami vizsgálódásunk tárgya lesz! Minden, ami megjelenítésre került jelentős információval bír!

Anyaga aleurolit, ami a lerakódott agyag és homok keverékét jelenti, mely nyomás hatására, vagy cementálással jön létre! A folyami agyag és a folyami homok a természetben egymás mellett található! Lényegét tekintve ebből a két anyagból épül fel a folyóban minden! Bemutatva a természetesség elegyét, hogy minden, ami szükséges egy helyen található! Érdekes az a körülmény is, miként alakul ki az igazság, mely ennyire tartós! Figyelembe véve a több ezer éves lelet állapotát, jogosan merül fel a kérdés, vajon tartalmában is ennyire időtálló a paletta szellemisége! A későbbiekben be fog bizonyosodni, hogy a külcsín s a belbecs azonos szintű!

Alakja, s az hogy szimmetrikus formában gondolkodott az, aki elkészítette, fontosnak tartotta közölni azt, hogy a világ szimmetrikus!

Alakja emlékeztethet egy kehelyre, egy kancsóra, egyáltalán egy olyan formára mely tárolásra alkalmas!

- Ez a mai korban ábrázolva, egy szögletes téglaforma lenne, a könnyebb elkészíthetőség miatt, szellemi tartalom nélkül!-

 Az alak pontos információt jelentett, mert tároltak benne valamit! Valamit, ami fontos volt! A Narmer paletta egy tudást hordozó emlék! A forma, már magában utalás arra, ami szellemiségében, s nem csak, mint tárgyban benne s rajta van! (Lehetséges azért nem ténylegesen korsó formájú, mert az sérülékenyebb forma, nem tudott volna olyan hosszú ideig fenn maradni!)

Tehát, egy alak, mely tárol, és többszörös tanulsággal bír! Hiszen az ember is olyan, hogy egy életen keresztül, sőt életeken keresztül hordoz magában olyan élményeket, melyeket nem akar elfeledni, azt akarja, hogy mindig emlékezzen rá! Egy méltó edény, az ember is!

 Az alak, a forma meg van, s az anyag is adott! A megmunkálás igen kifinomult!

A váza anyaga semmiben nem különül a rajta ábrázolt jelenetek, alakok, formák színétől, anyagától!

(Talán még az a megelőlegezett használati funkció is, hogy ugyanis” egy festék dörzsölésre szolgáló használati tárgyról” van szó, még így, ebben a formájában is tanítással bír, hiszen azt mutatja, hogy a látszólagos festés nem változtatja meg a lényeget, s ez a „tárgy” ledörzsöli, felmorzsolja majd azokat a hibás „színeket” melyek a lényegi igazság elfedésére megpróbálnak majd rá festeni!)

Abban a korban már ismerték a színeket tartalmazó ásványok használatát, de itt még sem alkalmazták ezt a lehetőséget! Ez már egy figyelemre méltó tanítás! Az alkotó tudatni kívánta, hogy minden ugyanabból az anyagból épül fel, ugyanazok az elemek építik fel a látszólagos külső világot, mind az emberi testet! Még külön színezésre sem törekedett, hiszen mi mindannyian, minden építőkövünket, minden díszünket a Föld Anyától kapjuk! A Föld és az Ő gyermeke ugyanannak az anyagnak, „még csak el sem különülő formája”!

A paletta két oldala részekre van osztva! A felépítés részei látszólagosan el vannak határolva egymástól! Az idő múlása, s az élet eseményei alulról kezdve s balról jobbra történnek!

A paletta kétoldalú domborműves megmunkálása talán a dolgok kétoldalú megközelítésére szolgál! Lehetséges, hogy az emberi test elülső és hátsó oldalára utal!

 

Az egyik oldal az, amelyik szimbolikusan az ember arcának megfelelő oldal, mutatja meg a külső, megfigyelhető események sorát, hármas tagozódást mutat! A legalsó részben, jelképesen is az ahol az események elindulnak, a helyzet legalsó szintje! Két emberi alak egymás mellett fut! Szinte semmi sincs rajtuk, menekülnek! Nem abba az irányba figyelnek, amerre futnak, hanem visszafelé tekintenek! Azt sugallva ezzel, hogy minden körülmények között a helyzetből való menekülés a fontos! Kezükben semmilyen eszköz sincs, jelezve, hogy a helyzet megoldására eszköztelenek! Szinte állati körülmények között élnek, s ezt akarják elhagyni sietve! Az eddigi állatias létforma leváltására utalhat ez a jelenet! Azt az emberi világot mutatja, ahol a szenvedés, a menekülés a lélek egyetlen lehetősége! Ez a tudatlanság világa!

A következő, középső szint már nyugodtabb képet fest, ez az emberek világa!  A központi hely, ahonnan minden szint elérhető, amellyel minden világ kapcsolatban van! Ez a világ megadja a lehetőséget a tovább lépésre, a fejlődésre! Szélesebb és magasabb is a rendelkezésre álló tér. Ez a megvalósítás, a lehetőségek birodalma! Az álló király felső Egyiptom koronájával a fején, nagyobb magasabb, mint az összes emberábrázolás! Teljesen kitölti a középső részt! Lábával tapos az alatta menekülő, emberek világán, s koronájával érinti a felső, harmadik rész isteneinek a Hathorok világát! Itt jelenik meg először a Fáraó,(az emelkedett, bölcs uralkodó, az Istenember), mint a megvalósult világ ura, mely összekötő kapocs az alsó létsík embere és a felső, istenek világa között! A király jobb oldala, a férfias erők kiemelését, alkalmazását jelenti. Az út megtételéhez energiáinak dinamikus oldalát használja fel. Cél a siker minden körülmények közötti elérése! Magában a középső részben utalást látunk a király, s az általa végigjárt fejlődési út állomásairól! Látjuk a baloldalon, az út elején járó fiatal uralkodót a megvalósításhoz szükséges eszközökkel a kezében! A kép központi témája az a pillanat, amikor a király legyőzi a félelem megtestesülését! A térden járó alak, aki ereje végén jár, visszanéz megtett útjára, s megadja magát uralkodójának! A szenvedő, teljesen elgyengült ember időszaka lejárt, legyőzi őt a világ királya, a megtestesült Isten! A Király lábain kirajzódó izmok ábrázolása mind a bejárt útról tanúskodnak! A próbatételek megedzették a királyt, bemutatva azt, hogy a hosszú kitartó erőfeszítés meghozza jól megérdemelt gyümölcsét! Az uralkodó ereje teljében elfoglalta méltó helyét! A jobboldalon fent a Hórusz ábrázolás már utalás arra, hogy miként tudja majd az emberi létforma testéből, az orron keresztül kiszabadítani a megélt tapasztalatokat! Tudva azt, hogy az orron keresztül vezet a legrövidebb, legközvetlenebb út az agyba, a földi tapasztalatok gyűjtőpontjához!

Ezen az oldalon a legfelső harmad az Istenek ábrázolásáról szól! Ők teljes egységben vannak jelen, tökéletesen kiegyenlített erőként, egy pár Hathor ábrázolást látunk! Középen a fáraó nevével!

A paletta másik oldala, a lehetőségek azon részét mutatják be, ami a háttérben zajlik”, négy részre van osztva! Itt is alulról felfelé halad az események iránya! A legalsó részben az erő megtestesülése, a bika leszegett fejjel támadásra kész, a baloldalon, jobb oldalon egy félköríves fal! Kettejük között, alattuk, egy szinte összenyomva futó alak tárt kezekkel, szinte egyensúlyoz közöttük! A bika ereje indulásra kész, de falak állnak előtte. A változtatásra kész ember egyensúlyoz a benne munkálkodó erők között! Tettre kész ereje várja a feladatok kihívását, de a konvenciók fala haladásának irányában bezárná őt! Kritikus helyzet, mert ha nem tud elindulni bajban, marad!

A következő szint a megnyilvánulás erőit mutatja be! Az események elindultak, de a változás erői hatalmasak! Egy stilizált, misztikus állatpár hosszú nyakkal, egymást keresztezve, egy teljes spirális kört írnak le! Fejük egymással szembe néz! Ők szimbolizálják a természet erőit, az emberben munkálkodó kundalíni energiát, melyek uralása, féken tartása csak alázattal lehetséges, melyet a két előre hajló alak is jelez!

Az események legmozgalmasabb része, a lényegi történések ezen az oldalon, a harmadik szinten történnek! A király, de mondhatnánk a fejlődésért elkötelezett ember megvívja tényleges harcát! A király a tettek mezejének koronáját hordja. Az előtte lévő alak kezében meghaltak a bölcsesség lótusz virágai! A négy „zászlót tartó alak” a küzdelem állomásait szemléltetik, a kezdeti zárt alakból, a sötét anyagból, megszületik a Hórusz, a bölcsesség! A kép szélén felhalmozott, lefejezett tetemek, lábuknál a fejükkel szimbolizálják a teljes vereséget!

Ezen az oldalon is a legfelső részben is az Istenek velünk szembe fordulva jelzik az világuk tökéletességét, középen a fáraó pecsétjével! A két oldal Isteni szintjének azonos megjelenítése utal arra, hogy a Hathorok világa változatlan, attól függetlenül, hogy mi emberek miként éljük meg mindennapjainkat! Szeretetük változatlan irányunkban, a tökéletes elfogadás állapotában a cselekedetek egy ízűsége nem mutatkozik megkülönböztetésként! A szeretet mindig, mindenkinek kijár, mindenki szeretettel teli! A látszólagos változások, az események jó vagy rossz minősítése az isteni színjáték részei! Teljességükben bejárják a létezés minden szintjét, megmutatják a sokrétű jelenség világot!

Elmondhatjuk tehát, hogy a Narmer paletta, Egyiptomban a bölcsesség, a tudás korszakának beköszönte kor keletkezett! Azt a nevezetes eseményt rögzítette, amelytől ez a kultúra magasan fejlett tudásával uralni kezdte a világot, s nyomot hagyott az egyetemes emberi kultúra dicsőséges könyvében!



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 19
Tegnapi: 7
Heti: 51
Havi: 199
Össz.: 23 631

Látogatottság növelés
Oldal: Egyiptom- A Narmer Paletta
Minden Egy Tudásegyetem, avagy az Egység Bölcsesség Tökéletessége - © 2008 - 2024 - mindenegytudasegyetem.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »